torsdag 14 januari 2010

Många klagomål på Nexus One

Google kanske tog sig vatten över huvudet?

Jag tror fortfarande att det här är en strålande produkt, men kanske skulle man fortsatt på inslagen väg: låta HTC sköta distributionen och sälja den med hjälp av butiksledet och operatörer?

Spännande utdrag ur artikeln:
1. Ett stort antal människor i en supporttråd om dålig 3g-prestanda har fått veta från telefontillverkaren HTCs kundsupport att Nexus One inte stöder 3g (...)

Det kan ju kännas som en grej att hålla koll på...

2. En användare fick ett mejlssvar från Google som föreslog att användaren skulle testa att starta om telefonen för att se om det löste problemet.

Varför den sarkastiska tonen? Den enkla åtgärden löser faktiskt ofta småproblem (tekniskt sett) som att telefonen hänger sig, tappar täckning och så vidare.

De flesta vet att man bör stänga av sin dator efter i stort sett varje session - men hur många startar ens om sin mobiltelefon en gång i veckan? Den mår bra av lite vila ibland. Precis som du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar