onsdag 20 januari 2010

TÄVLING: Guldnummer

Vi har köpt ett par oregistrerade Refillkort från Telia med riktigt bra telefonnummer. Vi kommer att tävla ut ett eller par av dessa per månad. Tävlingen är riktigt enkel:

Gissa vilket nummer det är på kortet - och det är ditt. Numret kan sedan registreras upp i en Teliabutik och flyttas för att ersätta ditt nuvarande nummer, om du vill det.

Det kan också behållas som det är; bara du laddar på kortet senast sista februari 2011.

Numret är 07X-XXX 88 00. Ditt jobb blir att lista ut resten. Skriv din gissning och mailadress i kommentarsfältet. Så fort någon gissat rätt, har den personen vunnit och tävlingen avslutas. Om rätt gissning inte inkommit inom 30 dagar, avslutas tävlingen ändå.

Om man inte vill vara offentlig kan man även maila in sin gissning till tavling@mobilecrew.se. Alla mailade gissningar räknas som inkomna kl 23:59 samma dag. Således: om någon mailat in rätt gissning kl 16 och någon annan skrivit rätt i kommentarsfältet kl 17, vinner ändå den offentliga kommentaren.

9 kommentarer:

  1. Ni har fortfarande inte avslöjat vinnaren i er förra tävling

    SvaraRadera
  2. Väldigt enkelt, det kom bara en kommentar. Resten kom på mail, men de var jättetråkiga. Så självklart vinner den kommentaren. Om det var du, så se fram emot Voddlerinviten via mail inom en snar framtid!

    SvaraRadera
  3. Gött jag väntar med spänning. Min fråga kvarstår dock. Iphone, importera nexus eller vänta på htc bravo? Givetvis uppskattas andra förslag också.

    SvaraRadera
  4. Rykten säger att Nexus One går att köpa från Sverige innan slutet av Q2 (dvs, innan juni är slut). Inte nödvändigtvis i butik, men på svenska Google Shop, åtminstone. Hyfsat tillförlitlig källa. Så du kanske inte behöver välja mellan de två alternativen ;)

    SvaraRadera
  5. Lämna ett bidrag till den här tävlingen också, när du ändå håller på! ;)

    SvaraRadera
  6. Ok låter som bra nyheter, mitt abonnemang går ut i slutet av maj så. Ömm chansar på 070-888 88 00. Vill inte verka needy men det skulle vara grymt med voddler till helgen. Annars keep up the good work

    SvaraRadera
  7. Sen har jag en fråga till hur står sig android appstore mot apples appstore?

    SvaraRadera
  8. Objektivt: (-) Färre applikationer. (+) Allt är gratis.

    Subjektivt: På ca 2 månader som Iphoneanvändare laddade jag ner något 60-tal apps. Total kostnad ca 500 kr. På ungefär samma tid med HTC Hero laddade jag ner ett 50-tal apps. Många av dem med exakt samma funktion (ex en SL-reseplanerare: Res i Stockholm till Iphone, STHLM Traveller till Android) som jag hade i Iphonen. Total kostnad exakt noll spänn.

    Allt sammantaget: just här och nu håller jag personligen App Store som den med ledartröjan. Om säg ett halvår är jag helt övertygad om att Android Market inte bara leder, utan även lämnat Apple en hyfsad bit bakom sig...

    SvaraRadera
  9. Nicke: Kolla i din mailbox...

    SvaraRadera